Sponsorloop

Beste ouders,
Zoals u in een eerdere nieuwsbrief heeft kunnen lezen, wordt er op 27 maart a.s. op school een sponsorloop gehouden waarvan de opbrengst bestemd is voor Alpe d’HuZes.
Alpe d’HuZes is een uniek sportief evenement waarbij zoveel mogelijk geld wordt ingezameld voor onderzoek naar kanker en naar verbetering van de kwaliteit van leven van mensen met kanker. Op één dag beklimmen 5000 deelnemers fietsend, hardlopend, of wandelend maximaal zes keer de Alpe d’Huez, onder het motto ‘opgeven is geen optie’. De koersdag is altijd op de eerste donderdag van juni, dit jaar op de 4e, en maakt deel uit van een koersweek, waar een heel jaar lang naartoe wordt gewerkt. Een bijzondere week vol saamhorigheid waarin kanker voor iedereen bespreekbaar wordt gemaakt, ook voor de kinderen op school die hier soms al in hun omgeving mee te maken hebben (gehad).
Juf Manon Franssen van groep 4B wil minimaal 3x de berg op rennen. Om haar te steunen willen wij haar geld meegeven wat we met de sponsorloop hopen op te halen. Dus alle kinderen werken mee aan dit goede doel!

Wat is de bedoeling:
Vooraf:
Op 13 maart zal juf Manon in alle groepen m.b.v. een PowerPoint presentatie vertellen wat zij gaat doen en wat het doel is waarvoor de kinderen gaan lopen.
Die dag krijgen alle kinderen een sponsorloop formulier mee naar huis. Hiermee kunnen zij in de kennissenkring geld ophalen, bijvoorbeeld bij buren, opa’s en oma’s en andere familieleden. Op het formulier kan aangegeven worden of iemand een vast bedrag wil geven of een bedrag per rondje, wat de kinderen natuurlijk stimuleert om zoveel mogelijk rondjes te rennen. Een rondje is voor de kleuters ca 250 m en zij lopen 10 min. Voor de andere kinderen is een rondje ca 300 m en zij lopen een kwartier.
Uiterlijk 25 maart leveren de kinderen hun formulier in bij de leerkracht, die na de sponsorloop op dit formulier het aantal rondjes zal invullen.

De sponsorloop:
De sponsorloop wordt gehouden op vrijdag 27 maart.
We zullen dit doen op de Groene zoom, het grasveld links voorbij de dependance. De kleuters lopen hun parcours gewoon op het plein van de dependance. De kinderen krijgen voor elk gelopen rondje een elastiekje om hun pols. Na afloop worden het aantal elastiekjes geteld en genoteerd. Er zijn langs het parcours zes startpunten, elk voorzien van een gekleurde ballon. De groepen 1 t/m 4 lopen ‘s ochtends en overige groepen in de middag.

Zie het schema hieronder voor de tijden:
Groepen 1/2: 9.00u tot 10.00u
Groepen 3 en 4: 10.15u tot 11.10u
Groepen 6 en 8: 12.40u tot 13.30u
Groepen 5 en 7: 13.40u tot 14.30u

Het is natuurlijk fantastisch als de ouders (en andere belangstellenden) langs de kant hun kinderen komen aanmoedigen. Iedereen is van harte welkom!
Bij slecht weer gaat de sponsorloop niet door. Dit zal ‘s morgens bekend worden gemaakt.

Na afloop
Nadat de rondjes gelopen zijn en het aantal is vermeld op het formulier, gaat dit weer mee terug met de kinderen. Zij krijgen dan een week de tijd om het geld te verzamelen bij de mensen die hen gesponsord hebben. Het sponsorgeld moet in een enveloppe met naam van uw kind vóór 8 april ingeleverd worden bij de leerkracht.

Hulp gezocht
Wij zoeken ouders die bij de verschillende startpunten willen helpen met het uitdelen van elastiekjes aan de kinderen. Na afloop moeten de elastiekjes snel geteld worden en genoteerd zodat de leerkracht dit kan overnemen op het formulier van elk kind.
Wilt u helpen? Geef u dan op bij de leerkracht van uw kind!

Onze hoofdlocatie

Groepen 3 t/m 8
Burgemeester Amersfoordtlaan 61
1171 DM Badhoevedorp
T: 020 449 1111
E: info@onsschool.nl

Prinses Amaliagebouw

Groepen 1 t/m 2
Roerdompstraat 14
1171 HC Badhoevedorp
T: 020 449 1111
E: info@onsschool.nl