Oranje Nassau School

Op de Oranje Nassau School is de kennismaking met kunst en cultuur een belangrijk aspect. Zo hebben wij vakdocenten voor handvaardigheid, muziek en toneel. Wij werken met een Kunstmenu. Binnen dit programma verzorgen vakdocenten van Pier K in iedere groep lessen op het gebied van theater, beeldende kunst en dans. Het aanbod verschilt per groep en per jaar. De leerlingen bezoeken ook voorstellingen van het Kunstmenu in en buiten de school. Daarnaast brengt iedere groep een bezoek aan een culturele instelling of museum: groep 3 gaat naar de bibliotheek, groep 4 naar het Concertgebouw, groep 5 naar het Van Gogh Museum, groep 6 naar het Rijksmuseum, groep 7 naar het Scheepvaartmuseum en groep 8 naar het Tropenmuseum. Al deze bezoeken worden voorbereid en begeleid door vrijwilligers van de Badhoevedorpse Museumcommissie.