De Oranje Nassau School is een christelijke basisschool in Badhoevedorp met ca. 600 leerlingen. Op de Oranje Nassau School koesteren we onze kinderen, hun spontaniteit, hun nieuwsgierigheid, hun creativiteit en hun kwetsbaarheid.
We leren ze lezen, schrijven, rekenen. We helpen ze vol zelfvertrouwen op te groeien, samen te werken met elkaar en te functioneren in een groep met respect als centraal thema. Zo zetten zij in een veilige omgeving hun eerste stappen als wereldburger en helpen wij ze hun vleugels uit te slaan.

Waarom kiest u voor de Oranje Nassau School?

• We zijn een dorpsschool met twee prachtige gebouwen op steenworp afstand van elkaar. Het hoofdgebouw is een monument en het Prinses Amaliagebouw heeft alles in zich om dat te worden. Daarnaast zijn de groepen 3 gehuisvest in de Roerdompstraat op nummer 10a.
  • We hebben een professioneel lerarenteam met vakleerkrachten voor muziek, drama, handvaardigheid en gymnastiek.
  • We geven gedifferentieerd onderwijs met waar nodig extra hulp en in ons Kidslab aandacht voor de kinderen die meer kunnen.
  • Goede Cito-scores.
  • Een lesrooster waarbij we met hulp van Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer het overblijven regelen. Als u het leuk vindt, kunt u meedraaien bij de begeleiding van het overblijven. U krijgt hier een financiële vergoeding voor.
  • We zijn een school met extra aandacht voor kunst/cultuur (museumbezoek, vakdocenten) en duurzaamheid (we hebben o.a. een keuken, kas, schooltuintjes en kippen).
  • We zijn een Kanjerschool: we werken met de Kanjertraining voor sociaal-emotionele vorming.
  • We zijn een gecertificeerde Gezonde School, wat inhoudt dat wij ruim voldoende aandacht besteden aan bewegen en natuur en milieu.